- Jak prać buty? Czy pranie w pralce jest bezpieczne?
- Praktyczny Przewodnik Po Pielęgnacji Samochodu: Od Czyszczenia po Ochronę
- Przez mityczne ziemie Azeroth do dystopijnego Londynu - odkryj światy literackie na Matfel.pl
- Fotel glamour: jak wprowadzić luksusowy akcent do Twojego wnętrza?
- Uprawa bezorkowa ratunkiem dla roślin w czasie susz
Lojalność klienta to zwiększenie obrotów!
Budowanie lojalności klientów powinno być jednym z głównych celów firmy. Ponieważ zadowolony klient jest podstawą rozwoju rynku. Przyjrzyjmy się wyzwaniom związanym z technikami lojalnościowymi dla klientów.
Sprzedaż firmy jest stale uzależniona od dwóch grup: nowych klientów i stałych klientów. Ale czy wiesz, że utrzymanie klienta jest od 5 do 10 razy tańsze niż pozyskanie nowego?
Twój klient jest Twoim głównym celem!
W przeszłości istniała tendencja do uznawania, że klient został pozyskany na zawsze, ponieważ nie miał innego wyboru lub ponieważ przyzwyczajenia prowadziły do inercji. Dziś rzeczywistość się zmieniła: niektóre rynki są przesycone licznymi i łatwo dostępnymi ofertami, co z jednej strony popycha klienta do niewierności, a z drugiej strony zwiększa trudności w pozyskaniu nowych. W tym kontekście, w interesie firm leży zwrócenie się do pozyskanych klientów, aby ich zatrzymać i rozwijać z nimi obroty.
Twój klient: Twój ulubiony sprzedawca!
Im dłużej klient jest związany z Twoją firmą, tym bardziej prawdopodobne jest, że poleci Twoją firmę. Podobnie, im większe zaufanie zdobędą Twoi klienci, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą polecać Twoją firmę innym potencjalnym klientom. A rekomendacje te będą kierowane do doskonale wyselekcjonowanych profili prospektów. Będą również skłonni całkowicie zaufać swoim kontaktom i podążać za ich rekomendacjami w poszukiwaniu nowych klientów, których szybko się pozyskuje, a następnie łatwo utrzymuje.
Obniżenie kosztów zarządzania.
Klient, który dobrze zna Twoją firmę, jej działalność i pracowników, będzie miał tendencję do korzystania z funkcji wsparcia produktu w mniejszym stopniu lub bardziej niezależnie. Dzięki temu koszty zarządzania serwisem posprzedażowym będą niższe.